پاینده ایران - علی کیمیایی

پاینده ایران - علی کیمیایی

Facebook Badge

۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

زنده باد شاهزاده رضا کورش پهلوی



شاهزاده رضا کوروش پهلوی

نوه گرانقدرترین خدمتگزار ایران بودن . او من راوامیدارد تا سر تعظیم در مقابلش فرود آورم زیرا شاهزاده ایست بسیار مبادی اخلاق ؛ با شعور و آزادی خواه .
طرفدارانوی  ازاوانتظار حرکت و فعالیت بیشتری دارند و ایشان اما فقط به صحبت بسنده میکند . امیداست ایشان مطابق سلوک پدربزرگ مقتدر و محتشمش رفتارکند --











شاهزاده رضا پهلوی، فعالیت‌های سیاسی خود را بلافاصله پس از مرگ پدرش آغاز نمود. او مدتی به مراکش رفت. سپس در سال ۱۹۸۴ به آمریکا عزیمت کرد. رضا پهلوی به عنوان یکی از رهبران اپوزیسیون ایران شناخته می‌شود











او با کمک مالی به رادیو نجات ایران (در قاهره) شروع به مبارزات فرهنگی علیه نظام تازه‌تاسیس جمهوری اسلامی نمود
با ترور ارتشبد غلامعلی اویسی در سال ۱۳۶۲، مبارزات شاهزاده نیز برای مدتی رو به کاهش گذاشت و وی با ترک مراکش به ایالات متحده آمریکا رفت. اویسی از تیمسارهای جنگی و خشن بود که درجریانات سال ۴۲ فرماندهی و رهبری ضدشورش در تهران را به عهده داشت. وی مسئول کشتار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ (جمعه سیاه) است. او در دی ماه ۱۳۵۷ به دستور شاه و نه برای معالجه از ایران خارج شد و در ۱۸ بهمن ۱۳۶۲ توسط افراد ناشناس در پاریس به همراه برادرش ترور شد.
رضا پهلوی، مهم‌ترین هدف از فعالیت‌های سیاسی خود را «برپایی نظامی سکولار و مردم‌سالار در ایران» می‌داند. وی هم‌واره تاکید دارد که «مسألهٔ اصلی رژیم جمهوری اسلامی است و مادام که این رژیم بر سر کار است، مردم ایران فرصت پیشرفت و آزادی را نخواهند یافت»
رضا پهلوی مخالف هرگونه حمله نظامی کشورهای خارجی به ایران است. او در آغاز جنگ ایران و عراق طی نامه‌ای به نیروی هوایی ایران، پیشنهاد کرد تا به عنوان خلبان جنگنده در جنگ ایران و عراق شرکت جوید، که این تقاضا توسط مقامات وقت ایران بی‌پاسخ ماند.
وی بر طبق گفته خود، اصراری برای برپایی نظام پادشاهی ندارد و مهم‌ترین وظیفه خود را کمک به برپایی دموکراسی واقعی در ایران بر پایه حقوق بشر و آزادی می‌داند. رضا پهلوی معتقد است که مردم ایران در چهارچوب یک انتخابات آزاد سراسری، باید بتوانند تا نوع حکومت خود را آزادانه برگزینند و وی نیز هر جایگاهی را که ملت ایران برای او تعیین کند خواهد پذیرفت.




شاهزاده رضا پهلوی:پرچم دار آزادي و نجات ايران ورجاوند از
دست اهريمنان است
ما باید برای فرارسیـدن آن روز با عزمی راسخ هریک به سهــم خود تلاش کنیـم.
من اعتقاد دارم بـا مقـاومت و پایداری می توان این خواسته را ممکن ساخت. 

آینده سرزمین ایران و ایجاد یک دموکراسی واقعی در این کشور به همت مردم
 

هم میهنان گرامی..
ما سربازان وطن بي گمان تا آزادي سرزمين مان ايران در كنار شاهزاده رضا پهلوي وارث تاج و تخت كيان ايران خواهيم ايستاد.

از آنجا که افتخار و هنر ما سر باختن در راه آزادی ميهن است،افتخار داريم که در اين راه بزرگ،تنها سرباز ميهن و در كنار پادشاه ايران باشيم ،  
 زنده باد شاهزاده ی ایرانزمین 
به سرزمینت بازگرد
امروز مردم ایران قدرتو را بیشتر می دانند.




۱ نظر:

  1. چرا ایشون اسامی عربی برای دختراشون انتخاب کرده اند؟

    پاسخحذف