پاینده ایران - علی کیمیایی

پاینده ایران - علی کیمیایی

Facebook Badge

۱۳۹۰ خرداد ۲۱, شنبه

قافیه رو از کف داده اند





من هر چه فکر کردم که این اقدام احمقانه جمهوری اسلامی در فاش کردن موضوع محمد رضا مدحی بعنوان جاسوس رژیم در میان اپوزیسیون از روی کدام تاکتیک اطلاعاتی و امنیتی است نهایتا چیزی دستگیرم نشد جز اینکه واقعا مسئولین اطلاعاتی این حکومت یا مغز خر خورده اند و یا اینکه کنترل اوضاع از دستشان خارج شده و دارند از ترس غرق شدن به هر خار و خاشاکی چنگ میزنند.
واقعا اگر هدف شان از این کار این بود که در بین اپوزیسیون اختلاف بیاندازند و کشمکش و درگیری بین نیروهای مخالف را تشدید کنند که این دور از واقعیت است چون محمد رضا مدحی اصلا عددی نبود که اپوزیسیون بخواهند بخاطر او یقه همدیگر را جر بدهند. اتفاقا این افشاگری باعث بازتر شدن چشم اپوزیسیون میشود و در نهایت به نفع اپوزیسیون تمام میشود.

اما من حدس میزنم قضیه طور دیگری است. احتمالا در بین نیروهای سپاه و اطلاعات جریان و نیروهای مخالف در حال گسترش است و حالا حکومت از ترس پاگیری چنین جریانی فورا این قضیه را مطرح کرده تا به آنها بگوید یک وقت هوس مخالف با ما به سرتان راه ندهید چون ما در همه جا نفوذ داریم و گیرتان می اندازیم.
حدس دیگری هم میتوان داشت. رژیم می ترسد نیروهای نظامی و اطلاعاتی اش به سفارتخانه های کشورهای دیگر مراجعه و تقاضای پناهندگی کنند. با این ترفند میخواهد به غربیها بگوید که به نیروهای بریده ما اطمینان نکنید و آنها را قبول نکنید.

خلاصه اینکه هدف رژیم از مطرح کردن چنین سناریویی فقط مصرف داخلی و ترساندن نیروهای خودی است و معلوم است که حکومت حسابی از درون احساس خطر کرده است و مثل قماربازهای ورشکسته دارد هر چه در چنته دارد را روی میز می ریزد.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر