پاینده ایران - علی کیمیایی

پاینده ایران - علی کیمیایی

Facebook Badge

۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

من یک سلطنت طلبم و رأی من شاهزاده نیست


من یک سلطنت طلبم و رای من شاهزاده نیست.

سالیانیست مدید که ما سلطنت طلبها محکم بر طبل شاهزاده میکوبیم و در هر جای از شاهزاده به عنوان یک رهبر سخن میرانیم، ایمیل پست میکنیم، در رادیو و تلویزیون اعلام میکنیم، تو فیسبوک و تویتر مینویسیم که رای ما شاهزاده است. چه کار عبث و بیهوده ای.


آیا مگر بجز این نیست که ما طرفدار پادشاهی پارلمانی هستیم؟ 

مگر بر این باور نیستیم که شاه و ملکه فقط یک سمبل و نهاد ملی میباشند؟
مگر نمیگویم که قدرت سیاسی در دست نخست وزیر و کابینه وی میباشد و قانون گذران نمایندگان پارلمان میباشند؟
پس چرا هی رای خود را میخواهیم در صندوق شاهزاده بریزیم؟ چرا رای خود را و انرژی خود را صرف انتخاب یک نخست وزیر نمیکنیم؟

شما کسانیکه طرفدار جمهوریت هستید، شما آقایان و خانمانی که سی و چند سال پیش فکر رئیس جمهور شدن به سرتون زد و خواستار حذف نظامی شدید که بسیار آبادی و فرهنگ برای شما ایجاد کرده بود، نه تنها برای شما بلکه برای پدرانتان. آقایان و خانومان روشنفکر آواره، آیا هیچوقت این فکر به مغزتون نهادینه شد که بر فرض رئیس جمهور هم که میشدید بعد از ۴ سال اگه کارنامه خوبی ارائه نمیکردید با تیپا از زمامدری خارج میشدید؟

پس چه فرقی میکند که شما رئیس جمهور باشید و یا نخست وزیر؟

چاله ای را که میشد با دو بیل پر کرد تبدیل به چاهی ساختید و امام زمان را هم در آان حبس کردید. هنوز هم همان گونه فکر میکنید انگار که دنیا ۳۰ سال دور خورشید چرخید و شما ثابت ایستادید.

آیا فکر نمیکنید که اگر به نمایندگی از حزب، گروه، مذهب، و نهضت خودتان اعلام نخست وزیری بکنید بسیاری از ما سلطنت طلبان را پیرو خود خواهید ساخت؟


من سلطنت طلبم و رای من شاهین فاطمی میباشد.


من سلطنت طلبم و رای من بحرام مشیری میباشد.


من سلطنت طلبم و رای من میر حسین میباشد.


من سلطنت طلبم و رای من مریم رجوی میباشد.


من سلطنت طلبم و رای من شیرین عبادی میباشد.


من سلطنت طلبم و رای من اسماعیل نوری علا میباشد.


من سالتنت طلبم و میبدی رای من میباشد.


من سلطنت طلبم و هاشم حکیمی رای من میباشد.


من سلطنت طلبم و.........................................


من سلطنت طلبم چون ایرانی هستم، به فرهنگم وفادارم، فر و شکوه پادشاهی در من نهادینه شده است.


 

۱ نظر: